محترم حاجی سید محمد داود سادات" ناصری"


 محترم حاجی سید محمد داود سادات" ناصری"
وکیل برحال مردم دایکندی  در دوره هفدهم ولسی جرگه شورای ملی جمهوری اسلامی افغانستان
و
وکیل اسبق ولایت دایکندی در دوره شانزدهم ولسی جرگه شورای ملی ج.ا.ا.
همچنان
سناتور اسبق ولایت دایکندی در دوره پانزدهم مشرانو جرگه شورای ملی ج.ا.ا.
 حاجی سید محمد داود سادات ناصری وکیل متنخب مردم دایکندی در ولسی جرگه   یک سیاستمدار تاثیر گذار و با نفوذ  افغانستان هستنند.
محترم حاجی سید محمد داود سادات ناصری در سال ۱۳۴۸ هـ ش در یک خانواده متدین ، روشنفکر وپر نفوس اجتماعی متعلق به سادات در ولسوالی کجران  ولایت دایکندی متولد شدند . وی دوره ای ابتدایی و متوسط  مکتب را در زادگاهش، تکمیل نموده و برعلاوه دروس مکتب علوم دینی را نیز فراگرفت.
تحصیلات عالی خویش را در رشته ای حقوق و علوم سیاسی تا مقطع لیسانس در  پوهنتون باختر موفقانه به اتمام رسانید.
محترم ناصری صاحب یک شخص سیاستمدار توانا داری شخصیت سرشار از خرد ، دارای اخلاق پسندیده، خیر خواه ،سخی، روشنفکر ، سخنور ورزیده ، دارای عاطفه ای عالی انسانی میباشد.
زندگی سیاسی
محترم الحاج سید محمد داود ناصری  مجاهد جهید،نستوه و قهرمان کشور هستند که در مقابل تجاوز قشون سرخ(شوروی) و بقا یای شوروی به وطن عزیزمان افغانستان  قد الم نموده و برای دفاع از دین ،ناموس و وطن عزیزمان در مقابل آن اشغال گران سرسختانه تا پای جان به مبارزه پرداخت . که در نتیجه به اذن الله متعال تمام مجاهدین قادر به  آزادی وطن از تسلت اشغال گران گردیده و آنها را از خاک پاک وطن بیرون راندند.
الحاج سید محمد داود سادات ناصری  یکی از اعضای برجسته حزب محاذ ملی افغاستان هستند که در سال1385  به این حزب پیوست.
در حدود بیست سال بزرگ مردم، فعالیت های اجتماعی، و چهار سال سناتور در دوره پانزدهم شورای ملی خدمت کرده و در این مدت به عنوان شخصیت تاثیر گذار و دلسوز در راستای حکومت داری و دفاع از حقوق مردم خدمات شایان را انجام داده است
از سال ۱۳۸۵- ۱۳۸۹ هـ ش منحیث سنانور  خدمات چشم گیر را در راستای ترویج آموختن علم و دانش انجام داد . تعلیم ، تربیت و شمولیت صد ها متعلم در لیسه های رحمن بابا و خوشحال خان انجام داده اند؛ که باعث روشنگری برای یک جمع بزرگ از متعلمین و جوانان این ولایت شده است.
ایشان مدت دو سال منحیث مشاور آیساف در امور امنیت ولایت دایکندی  خدمت نموده است که تلاشهای شبانه روزی شان بر تامین امنیت نقاط نا امن دایکندی مخصوصآ ولسوالی کجران وحومه کجران بودند  دراین مدت کوتاه  توانستند که مخالفین صلح وثبات را با دولت و نیروهای حافظ صلح وصل نمایند. که در حفظ صلح وتامین امنیت نقش بسزای را ایفا کرده است.
ایشان مدت سه سال منحیث مشاور در امور دایکندی  متمرکز بر باسازی ،ساخت و ساز مکاتب ، سرک،  پل ، پل چک ،  انکشاف دهات در موسسه بین المللی (IRD) آی آر دی   ایفای خدمت نموده است.  که دردوران مشاورت خویش توانستند سرک  های ولایت دایکندی مخصوصآ سرک های ولسوالی کجران وکیتی  ولایت دایکندی را باسازی نماید که امروز ملیون ها انسان  از ابادی  وباسازی سرک ها بهره مند گردیده است.
ایشان در سال   ۱۳۸۹ هـ ش  در انتخابات پارلمانی خود را در ولایت دایکندی  نامزد نمود ؛ که با گرفتن اکثریت آرای مردم آن ولایت بحیث نماینده مردم در پارلمان انتخاب گردید.  بیشتر کمپاین های ایشان متمرکز بر باسازی ،ساخت و ساز مکاتب، پوهنتون ها، سرک،  پل ، پل چک ، ریشه کن کردن فقر،  محو مواد مخدر ،  انکشاف دهات ، فرصت های شغلی برای تابعین واجد شرایط،  بلند بردن سطح زندگی مردم ، محیا ساختن بورس تحصیلی برای محصلین و تامین امنیت و صلح ثبات در ولایت دایکندی  بوده است
در سال   ۱۳۹۷ هـ ش  در انتخابات پارلمانی خود را در ولایت دایکندی  نامزد نمود ؛ که با گرفتن اکثریت یعنی ۱۳۰۵۵  آرای مردم آن  منحیث مقام اول  در پارلمان انتخاب گردید. 
محترم  ناصری  صاحب به عنوان نماینده ای مردم در ولسی جرگه بخاطر دفاع و حل مشکل برای مهاجرین ساکن درلندن به آن کشور سفر نمود. و در سویس  بخاطر مذاکرات سیاسی و اوضاع سیاسی افغانستان نیز سفر نموده است.
بنيش و كنيش ملى او به وى شهرت و محبوبيت فرا قومى ، مذهبى و سمتى بخشيده ، و امروز محبوب قلبهاى تمام افغانهاى قدرشناس است . وى شخص مؤمن ، خير ، سخى و غریب پرور هستند كه از هيچگونه تلاش در راستاى خدمت به خلق دريغ نكرده.
محترم ناصری صاحب به وحدت ملى واقعى و سرتاسرى در كشور باورمند بوده و جهت ايجاد همدلى و همديگر پذيرى ميان اقوام بأهم برادر افغانستان پيوسته و پر قوت تلاش كرده  اين شاخصه هاى عالى و خدمات ارزنده ايشان ، ايشانرا از بسيارى سياستمداران كشور متمايز ساخته و به ایشان محبوبیت فرا قومی بخشيده است.
دستاورد ها:
ایشان به عنوان نماینده مردم در پارلمان افغانستان مدت پنج سال می شود که ایفای خدمت دارد. که در این مدت نقش اساسی را در حل و فصل مسا یل قضایی،  حقوقی،  و اجتماعی مردم با دولت داشته است. در این دوره کوشش های مضاعف را در اصلاحات ، حساب دهی ، شفافیت و دفاع از حقوق مردم علیه زورمندان و قمندان های محلی داشته است. 
بر علاوه به تمام فعالیت های وظیفوی  همیشه توجه خاص به تعلیم و تربیت جوانان ولایت دایکندی  داشته است. که با اعزام نمودن صد ها محصل در کشور های ایران ، ترکیه و هندوستان زمینه بهتر رشد محصلین را فراهم نموده اند.
جناب ناصری با احزاب،جناح ها و شخصیتهای محتلف سیاسی و اجتماعی کشور روابط حسنه دارند.
جناب  الحاج سید محمد داود ناصری يكى ازبزرگان انگشت شمار كشور هستند كه در طول عمر گهربار خويش در عرصه هاى مختلف صادقانه مصدر خدمت به ملت شريف افغانستان شده است.
زندگی شخصی:
ایشان متاهل بوده و ثمره ای ازدواج 7 فرزند می باشد . فعلا در شهرکابل افغانستان زندگی می کند.
 جناب ناصری برای آزادی ، استقلال و شگوفایی وطن عزیز مان افغانستان قربانی ها تاوانهای جبران ناپذیر را متحمل گردیدند
آقای ناصری تجربه ای تلخ دارد که با از دست دادن پدرشان الحاج سید ایوب شاه شهید در کجران  نیز دارد، ک پدرشان بعد از ادای نماز صبح توسط گمراهان خون آشام وبقا یای شوروی به شهادت می رسد.
شهید حاجی سید محمد ایوب شاه شهید فرزند صادق وفرزانه وطن ، متدین به علت حفاظت از جان ومال  هموطنان بی گناه و مظلوم ما دفاع و مقاومت از حریم انسانیت لخ فیض شهادت نائل شدند و راهی دیار ابدی شدن. ایشان درطول عمر بادلسوزی تمام انرژی خودش را در راستای تعلیم و تربیه سخاوت و مهربانی به مصرف رسانده عزت مملکت خودش را دنبال میکرد و دارای تصمیم های بزرگ برای آینده ای خود و ملت رنجدیده ای افغانستان بودند.                               
    من الله التوفیق
______________________________________________________________________________

Written by: 
 Office of Hon’ble Haji Sayed Mohammad Dawood Nasiri,
Member of the Lower House of Afghanistan
Phone no +93744444446

Comments

Popular posts from this blog

محترم حاجی سید محمد داود سادات" ناصری"

Sayed Qudrat Hashimy